תוכן העניינים

עמוד:4

פרק שנים - עשר – דיאלוג על אודות תפוח אדמה, או : על הסברים מכניסטיים וטלאולוגיים בביולוגיה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251 שער חמישי : למידה משמעותית והוראה משמעותית של מושגים מדעיים ספציפיים פרק שלושה - עשר – למידה משמעותית והוראה משמעותית של מודל החלקיקים של החומר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267 פרק ארבעה - עשר – על הוראה משמעותית של המושג "מסה" ועל אופן הצגת המושגים "מסה" ו"משקל" בתוכניות הלימודים במדע וטכנולוגיה לכיתות א' – ט' ובספרי הלימוד במדע וטכנולוגיה לכיתה ז' . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291 פרק חמישה - עשר – "הקיר לא מפעיל עליי כוח – הוא סתם שָם" - על הוראה משמעותית ולמידה משמעותית של החוק השלישי של ניוטון . . . . . . . . . 324 פרק שישה - עשר – כוח החיכוך : כוח מוזר ומפתיע – לפעמים עוזר ולפעמים מפריע . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353 פרק שבעה - עשר – הבנת מושגים באנרגיה באמצעות מפת מושגים . . . . . . . . . . . . . . . . . 370 אחרית דבר - מחשבות על העתיד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391 תקציר באנגלית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 395

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר