הקדמה

מתוך:  > לשחקן > הקדמה

עמוד:8

מייקל צ׳כוב 8 ה ט כ נ י ק ה הטכניקה של צ׳כוב היא בראש ובראשונה טכניקה “טבעית“ שמייקל צ׳כוב יצר על ידי כך שניתח את אופן היצירה שלו כשחקן מבריק בלהקה של סטניסלבסקי בתיאטרון האמנותי המוסקבאי ( . ) MXAT ניתוח זה הוביל להבנה של תהליכים ספציפיים בעבודה שלו כשחקן, שלהם הוא נתן שמות, ואחר כך המציא תרגילים כדי להעביר את הידע האינסטינקטיבי הזה שלו לאחרים . זה מקור ה“טבעיות“ של השיטה שמדגישה את הקשר המופלא והטבעי בין הגוף לדמיון בעבודת השחקן וביצירת דמות על הבמה, ואיננה מעמיסה על השחקן חיטוט מורכב ולפעמים בעייתי בתוך נפשו פנימה . ה י כ ר ו ת ר א ש ו נ ה ע ם ה ט כ נ י ק ה ש ל צ ׳ כ ו ב ההיסטוריה של הטכניקה של מייקל צ׳כוב לאחר מותו מרתקת לא פחות מתיאור התפתחותה בחייו . כדי לעקוב אחרי הפרישה הגדלה והולכת של הטכניקה והפיכתה לטכניקה מרכזית להוראת משחק, ברמה אחת עם טכניקות מפורסמות אחרות במערב : שיטת סטניסלבסקי ; ה – Method האמריקאי, שפותחה על ידי לי שטרסברג בארצות הברית בעקבות סטניסלבסקי ; ושיטת מייזנר, האמריקאית אף היא . אני מבקש להתחיל את המסע מנקודת מבט אישית . בשנת הלימודים 1962 - 1963 התקבלתי לחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב, מיסודו של פיטר פריי . האוניברסיטה היתה

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר