תוכן העניינים

עמוד:4

רשימת הטבלאות 1 . התאמת סידור הישיבה למאפייני הקבוצה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 2 . סגנונות הוראה וניהול משמעת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 3 . סיכום הנהלים ושגרת הכיתה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 4 . השפעת תכניות הוראה על הצלחת התלמידים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 5 . פעילויות בכיתה – מהות, יתרונות וחסרונות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 6 . התועלת והסיכונים בהחלטות הכרוכות בפעולה או בהימנעות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 7 . חמש התכניות הבסיסיות לשינוי התנהגותי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 8 . תכונות של מורים ושל בתי ספר המקדמים מוטיבציה אוטונומית ללמידה . . . . 239 רשימת התרשימים 1 . מערכת יחסי הורים-מורה שבה הילד נתפס כקורבן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 2 . סידור כיתה במבנה של 'עצמות דג' . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 3 . המסגרת המעגלית של הסיור בסביבה החוץ-כיתתית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 4 . מעגל התכנון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 5 . המעגל הפדגוגי – ההתרחשויות בטיול . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 6 . מעגל הפעולה – הפעולה הפיזית והפעילות הלימודית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 7 . שלבי תכנון שיעור . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 8 . היסודות שבאמצעותם המורה בונה ומארגן את השיעור . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 9 . פירמידת התגובות החינוכיות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251 שער מקוון : ללמוד כיצד לנהל כיתה ( הדגמת מפגשים ) עורכות : דבורה גורב ותמי ויסמן הקדמה / תמי ויסמן ודבורה גורב נושא ראשון : השותפים לעשייה החינוכית – יחסים בין-אישיים / תמי ויסמן ודבורה גורב נושא שני : פתיחת שנת הלימודים - השיעורים הראשונים של היום הראשון / הדס כץ שדה חן, תמי ויסמן, דבורה גורב נושא שלישי : למידה שיתופית / מלכה פורמן, תמי ויסמן ודבורה גורב נושא רביעי : מוטיבציה ללמידה ולהוראה / דבורה גורב, תמי ויסמן ואוה לאוטרשטיין - פיטליק נושא חמישי : רעש בכיתה / תמי ויסמן ודבורה גורב נושא שישי : שיטות ותאוריות בניהול כיתה – מאגר תקצירים / אליעזר יריב נספחים

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר