מבוא

עמוד:11

לגיל הרך , מציגה את מחקרה של לילית זרוג , הבוחן את תפיסתם של הילדים בגן את המושג מנהיגות , מעלה את השאלה מיהו מנהיג לדעתם , ועוקב אחר ארבעה ילדים שתוארו ככאלה על ידי חבריהם . זהו פרק איכותני מרתק המציג בפנינו עד כמה ילדים צעירים מודעים לתופעה חברתית זו ונענים לה . הפרק האחרון , סוף דבר , נכתב לאחר סיום כתיבת הספר , בשלב שבו אפשר היה להתרשם ממגוון הממצאים המאירים את תופעת המנהיגות במערכות הגיל הרך ואת תהליכי השינוי שעברו מחנכות הגיל הרך בשנים האחרונות . מקורות אופלטקה , י ' ( . ( 2007 יסודות מינהל החינוך – מנהיגות וניהול בארגון החינוכי . חיפה : פרדס . Day , D . V ,. & Antonakis , J . ( 2012 ) . Leadership : Past , present , and future . In D . V . Day & J . Antonakis ( Eds . ) , The nature of leadership ( 2 ed . ) . CA : Thousand Oaks , Sage Publications Inc . Lascarides , V . C ,. & Hinitz , B . F . ( 2000 ) . History of early childhood education . New York : Falmer Press . Mevorach , M ,. & Miron , M . ( 2011 ) . Master ’ s programs in Israeli colleges of education : A new learning opportunity in early childhood education . Journal of Early Childhood Teacher Education , 32 ( 3 ) , 287 - 296 . Rodd , J . ( 2013 ) . Leadership in early childhood ( 4 ed . ) . Maidenhead : Open University Press . Sternberg , J . B . ( 2005 ) . Wics : A model of positive educational leadership , comprising wisdom , intelligence , and creativity synthesized . Educational Psychology Review , 17 ( 3 ) , 191 - 222 . ( Sure Start ( 2004 ) . The effective provision of pre - school education ( EPPE project : Longitudinal study , 1997 – 2004 ( Final research report ) . England , London : University of London .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר