פתח דבר

עמוד:5

פתח דבר סימה חדד מה - יפית מנהלת האגף לחינוך קדם - יסודי במשרד החינוך " מנהיג אמיתי חוזר ומצית בנו את האמונה שאכן הכול אפשרי . " ( פט ריילי ) תפקידה של הגננת הוא אחד התפקידים המורכבים , החשובים והמאתגרים ביותר במערכת החינוך . המחויבות של הגננת למקצועיות , לרכישת ידע מעמיק בתחום הגיל הרך , להכרת דרכי עבודה מגוונות , לניהול צוות , לבניית מערכת יחסים עם ההורים , למיומנויות תקשורת טובות , ליצירתיות , לאהבה ולשיתופי פעולה – כל אלה ועוד משפיעים על האקלים החינוכי ועל ההתנהלות בגן עם צוות העובדים , עם הילדים , עם ההורים , עם הרשות המקומית ועם הקהילה שהגן משתייך אליה . לגננת בגן הילדים יש תפקיד מרכזי מכריע ובעל השפעה על תהליכי התפתחותם המיטבית של כל אחד מילדי הגן . כניסתו של הילד למסגרת חינוכית מציינת את תחילת התפתחותה של מערכת יחסים חדשה עם מבוגר משמעותי נוסף – הגננת המחנכת . לאיכותם של יחסים אלה יש השפעה רבה על התפתחותו הרגשית והחברתית של הילד גם בשנים מאוחרות יותר . הורי הילדים הם הדמויות המשמעותיות בחיי הילד , ולפיכך שיתוף פעולה ותקשורת טובה בינם ובין צוות הגן סוללים את הדרך לבניית תהליך חינוכי שיקדם את הילד וייצור תנאים מיטביים למימוש היכולת הגלומה בו . ערוצי תקשורת פתוחים בונים יחסי אמון וכבוד , מסייעים לגבש את ההורים לקידום המשימות המשותפות של הגן ומשפיעים על הסתגלותו של הילד לגן , על הביטחון העצמי שלו ועל תחושת השייכות שלו . במסגרת תפקידה מנהלת הגן מגבשת את צוות הגן , מכוונת ומנחה אותו , ויחד הם פועלים להשגת יעדים משותפים . דרך זו מובילה לפעילות רצופה המאופיינת בקשרי גומלין ובהשפעה הדדית . תודה לכן על כל העשייה החינוכית הברוכה . המשיכו להנהיג ולהשפיע על דור העתיד ועל החברה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר