שותפויות אקדמיה-קהילה בישראל: מחויבות, עקביות, למידה והקשרים (מעל"ה)

עמוד:12

באמצעות קורסים המשלבים בין ידע אקדמי להתנסות בקהילה ( Astin , 1999 ; . ( Astin & Sax , 1998 ; Moely et al ,. 2002 קורסים משלבי עשייה משפרים את ההבנה של החומר התאורטי , הם יוצרים יחסים טובים יותר בין הסטודנטים לבין המרצים ובין הסטודנטים לבין עצמם ומעצימים את תחושת המחויבות האזרחית של הסטודנטים ( . ( Astin & Sax , 1998 ; Moely et al ,. 2002 ; Wellman , 2000 יתר על כן , מחקרים ארוכי טווח שעקבו אחרי אלפי סטודנטים פעילים הראו כי קורסים כאלה מעלים את המוטיבציה של סטודנטים להמשיך לתארים מתקדמים , וכן מפתחים אצלם מחויבות לתפיסות פלורליסטיות ( Astin & Sax , . ( 1998 השפעת הפעילות על הסטודנטים היא ארוכת טווח , למשך שנים רבות ( . ( Jacoby , 2009 מחקרים מראים גם מתאם חיובי בין מעורבות חברתית של סטודנטים בתקופת לימודיהם לבין מחויבותם להשתתפות פעילה בעשייה למען צדק חברתי לאורך חייהם ( . ( Nishishiba , Nelson , & Shinn , 2005 מעורבות חברתית מאפשרת לסטודנטים להכיר קבוצות מודרות בחברה שלולא הפעילות הזאת הם לא היו מכירים ( . ( Beaumont , Colby , Ehrlich , & Torney - Purta , 2006 המפגש עם קבוצות מודרות הוא חוויה מעשירה , אם כי לעתים גם מאיימת ומטרידה . המפגש עם קבוצות מודרות בחברה מערער תובנות קודמות של הסטודנטים על עצמם , על אחרים ועל החברה שבה הם חיים . המחקר מצביע על כך שהדיון הרפלקסיבי בכיתה מאפשר לסטודנטים להתמודד טוב יותר עם החוויות האלה ( . ( Butin , 2010 מרצים המחקר מדגיש את החשיבות הרבה של השתתפות מרצים בשותפויות של מוסדות אקדמיים עם הקהילה ( . ( Abes , Jackson & Jones , 2002 סטודנטים העידו שמעורבות המרצים בשותפויות העמיקה והיטיבה את המעורבות שלהם , והדיון בכיתה אפשר להם להתמודד עם שאלות ועם דילמות שעלו בעבודה בשטח ( . ( Astin , 1999 בהוראה של קורסים משלבי עשייה תפקידם של המרצים משתנה – ממרצים שהידע כולו אצלם , הם נעשים למלווי למידה , הלומדים הן מהסטודנטים , הן מהארגונים , הן מהאנשים בקהילות שהם בקשר אתן ( . ( Campbell & Lassiter , 2010 לעתים קרובות המרצים רואים בקורסים משלבי עשייה אמצעי לשפר את ההבנה של הסטודנטים ולהעניק להם ניסיון מקצועי , ואילו התוצאות הממשיות

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר