מסע ישראלי הזמנה לפגישה עם פדגוגיה ישראלית

עמוד:11

אני . נכון שזה רק שבוע , אבל במקום מסוים זה חיזק גם את הקשר בבית . לא היינו הרבה בבית , ובאמת זה חיזק את הקשר . " חבר מבית ספרן הסביר שאצלו התבטא השינוי בביטול סטיגמות , בפתיחת הרשת החברתית שלו וביצירת סולידריות שכבתית עם תלמידים שלא נהג לראות : " אצלי זה השפיע בצורה אחרת , איך שאני תופס אנשים אחרים , נגיד אתה רואה את הערסים בשכבה , ואתה רואה שהם יודעים להתבטא , וזה משנה לך את הגישה איך להסתכל עליהם . " חברתו לכיתה הסכימה : " אני נחשפתי לאנשים שבחיים לא הייתי חושבת שהם יתחברו , ופתאום יש שפה משותפת וחוויות משותפות וזה באמת מהמקום של להיות פתוח ובלי סטיגמה . " תלמידים מבית ספר בדרום הארץ תיארו בשיחה איתם חלק מן הנוסחה הסגולית של המסע , את המרכיבים במה שחולל , מבחינתם , את הקסם שלו . הם תיארו פעילויות של " דייטים " , " נרות " ו " סוכריות " - מפגש עם תלמידים שלא הכירו לפני המסע , מפגש שבו היה עליהם להאיר משהו חיובי אצל מישהו אחר ומפגש שבו יש לפרגן לתלמידים אחרים - ואת השלכותיהן . ] אני זוכרת [ בדייטים . אמרו לנו תקבעו עם מישהו שאתם פחות מדברים איתו בכיתה . ואז נותנים לנו נושא , מישהו שלא דיברנו איתו בכלל ביומיום , ופתאום אנחנו נחשפים לדעות שונות משלנו . פתאום אתה פותח איתו שיחה של החיים . זה ממשיך מעבר לנושא שנקבע , פתאום מגיעים לנושאים מאוד אישיים , וזה , כאילו אתה , יש את התחושה של החיבור הזה . פתאום אתה מכיר את הדברים הכי אינטימיים שלו . זה מאוד חיבר . אני זוכרת כל יום , אבל היה את היום הזה של הנרות . עשינו מעגל כזה , ודניאלה חילקה לכל אחד נר ושאלה , את החיים של מי אתם רוצים להאיר ? וזה היה רגע כזה , שפתאום כל הקושי של היום , כל הקור , שכאילו טיפסנו על הר אוורסט ] צוחקת [ . וכולם בכו . אתה כאילו מתחבר לאנשים שאתה לא מכיר ביומיום , אבל אתה תיתן להם כתף . באותו רגע המסע התחיל לעלות .

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר