מבוא

עמוד:9

מבוא " אם הייתי נותר עם דולר אחד בכיס , הייתי משקיע אותו ביחסי ציבור " . ( ביל גייטס , מייסד מיקרוסופט ) יש להם תארים וכינויים שונים , אך כולם ממלאים תפקידים במערכת גדולה אחת . מכנים אותם " יועצי תקשורת " , " מומחי תדמית " או " דוברים " , אך בעצם כולם עוסקים ביחסי ציבור . ובעידן המודרני אי - אפשר עוד להתעלם מהחשיבות של יחסי הציבור ומהמקום המרכזי שהם תופסים בכל עשייה פוליטית , כלכלית וחברתית . אך מה הם למעשה יחסי ציבור ? על שאלה זו יש תשובות רבות ומגוונות ; ההגדרות המוקדמות של העיסוק הדגישו בעיקר את חשיבות הקשרים עם העיתונות , שבאמצעותה פורסם המידע לציבור , בעוד שהגדרות עדכניות יותר מדגישות את חשיבות יחסי הציבור בפיתוח ובטיפוח יחסים עם הקהילה ועם קהלי היעד . בראשית העשור השני של המאה העשרים ואחת אימצה האגודה האמריקאית ליחסי ציבור הגדרה חדשה של העיסוק , שהיתה מבוססת על מחקר ועל משאל בינלאומיים , ולפיה " יחסי ציבור הם תהליך של תקשורת אסטרטגית הבונה יחסים הדדיים ומועילים בין ארגונים ובין הקהלים שלהם " . השורשים של יחסי הציבור נטועים עוד בעת העתיקה , כאשר שליטים הבינו את חשיבות המוניטין והתמיכה הציבוריים ופעלו להאדרת שמם באמצעות בניית מבנים מפוארים , או שהנפיקו מטבעות שעליהם התנוססו דיוקנאות של עצמם . עם המצאת הדפוס במאה החמש - עשרה והתפתחות העיתונים נוצרו הכלים להעברה מהירה ובו - זמנית של מסרים לציבורים נרחבים . בשלהי המאה התשע - עשרה ובראשית המאה העשרים כבר החלה להתגבש ההכרה , בקרב

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר