הקדמה

עמוד:11

הקדמה השתיקה העוטפת את עולמם של הילדים המתמודדים עם אוטיזם מושכת אליה כמיהה להשמיע את קולם . בעשור האחרון עלה בחדות מספרם של הילדים המאובחנים כלוקים בהפרעת קשר ותקשורת , ועמו גדל גם העיסוק המחקרי , הציבורי והתקשורתי בתופעה . בשיח הציבורי האוטיזם מתואר בעיקר כבעיה שנלווה לה מינוח המדגיש את הקושי ואת האתגר . בספר מרתק וחשוב זה ד " ר אילת סימן טוב בוחרת לצאת מהתפיסה המצומצמת הרואה בתופעה בעיה , ובמקום זאת היא מאירה אותה דרך נקודת מבט אחרת , כזאת המתמקדת דווקא בגילוי מקורות הכוח , המשאבים ותפיסות העולם המקדמים את רווחתם של הורים לילדים עם אוטיזם ואת איכות חייהם . הוקרת המשאבים התומכים מייקרת את ערכם ועשויה להופכם למקור השראה ותקווה להורים ולאנשי מקצוע מתחומי החינוך והטיפול המתמודדים עם התופעה . ההורים הם הגורם העיקרי המתווך בין העולם הרחב לעולם הפנימי של הילדים המתמודדים עם אוטיזם . סימן טוב בוחרת בספר זה לראותם לא רק ככלי שנועד להיטיב את איכות החיים של ילדיהם , אלא לאפשר לקוראים לצלול לסיפור חייהם השלם . בבחירה הזו היא נוטעת בהורים תקווה שניתן לחיות חיים מלאים לצד ההורות לילדים עם אוטיזם . ואכן , זוג ההורים שסיפורם מובא בהרחבה , הוא מקור השראה לשזירה מופלאה בין חיים פרטיים , זוגיים ומקצועיים ובין הורות לילד עם אוטיזם . הספר מתייחד גם במזיגה בין מחקר כמותי למחקר איכותני . הספר נשען על עבודת מחקר אמפירית מקיפה , המבוססת על מדגם של 176 הורים , אך לקוראים הוא מוגש בשפה סיפורית וקולחת . כך , בדילוג בין הפרטי לכללי , בין הרגשי לקוגניטיבי ובין המדעי לסיפורי , סימן טוב מאפשרת לנו לחוות את עומק החוויה של הורות לילדים עם אוטיזם . ההתמקדות בסיפור החיים השלם של זוג ההורים חושפת ומגלה את הכוח הטמון בסיפור שהם מספרים על חייהם ככלי להתמודדות עם חוויית ההורות .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר