על אודות הכותבים

עמוד:11

קולנוע וחינוך . תוך כדי כך ערך ספרים ( בימים אלה עורך ספר על חינוך להבנה ) ופרסם מאמרים בתחום ההוראה , הלמידה והחשיבה . פרופ׳ ענת זוהר היא פרופסור מן המניין בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים וחברת סגל במכון מנדל למנהיגות חינוכית . בשנים 2009 – 2006 כיהנה בתפקיד יושבת הראש של המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך . בתפקיד זה הובילה את הטמעת מדיניות “ האופק הפדגוגי – חינוך לחשיבה״ במערכת החינוך . תחום המחקר העיקרי שלה עוסק בפיתוח החשיבה של תלמידים . במהלך השנים חקרה סוגיות שונות כמו דרכים לפיתוח החשיבה של תלמידים במשולב עם הוראת התכנים , הוראת חשיבה ופערים לימודיים , הוראה בדרך החקר , מטא - קוגניציה ושימושיה בהוראה ובלמידה , פיתוח מקצועי של מורים בהקשר להוראה עתירת חשיבה והבנה , מגדר ולמידה והאתגרים הכרוכים בהטמעה מערכתית רחבה של רפורמות פדגוגיות העוסקות בחשיבה והבנה מעמיקה . לפרופסור זוהר עשרות פרסומים . ספרה ציונים זה לא הכל ( 2013 ) יצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד . ד״ר אמנון כרמון ניהל את מכון כרם להכשרת מורים בירושלים . כיום הוא ראש חטיבת החינוך במכללת ספיר ומרצה במכללת בית ברל . פרסם ספרים ומאמרים בנושאים : הוראה ולמידה , ארגון ידע בחינוך , הכשרת מורים ובין - תחומיות בחינוך ובפרקטיקה . מלווה בתי ספר בתהליכי שינוי פדגוגי . פרופ׳ אדם לפסטיין הוא פרופסור חבר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן - גוריון בנגב . מחקריו מתמקדים בקשרי הגומלין שבין מדיניות , פדגוגיה ואינטראקציה בכיתות הלימוד . כיום הוא מוביל מחקר גדול בנושא פיתוח מנהיגות ושיח פדגוגיים . איתי פולק הוא דוקטורנט במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן - גוריון בנגב . חוקר במעבדה לחקר הפדגוגיה את האקלים האפיסטמי בכיתות בית הספר היסודי . טרם הצטרפותו למעבדה לחקר הפדגוגיה , ריכז את הוועדה לשפה ואוריינות ביוזמה למחקר יישומי בחינוך של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים . ד״ר שי פרוגל הוא ראש התכנית לתואר שני במדעי הרוח מכללת סמינר הקיבוצים , מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת תל - אביב ועמית במכון תל - אביב לפסיכואנליזה בת - זמננו . פרסם כמה ספרים : The rhetoric of philosophy ( , ( 2005 רטוריקה ( , ( 2006 אתיקה : שפינוזה וניטשה ( . ( 2009 כמו כן , פרסם מאמרים בנושאים : פילוסופיה מודרנית , רטוריקה וחינוך . בין מאמריו בתחום

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר