מבוא כללי

עמוד:10

למי מיועד הספר במעגל הראשון , הספר מיועד לכל עובדי החינוך וההוראה המחויבים לתהליך האמפתי כחלק מהותי מתפקודם המקצועי . קבוצה זו כוללת מורי מורים , מורים , יועצים ומנהלים במסגרות החינוך השונות . אני מקווה שהספר ישמש גם את המסגרות להכשרת מורים ולניהול תכניות גישור בבתי הספר ( פרויקט מבורך כשלעצמו . ( במעגל השני , אנשים העוסקים במקצועות הטיפול השונים - פסיכולוגים , עובדים סוציאליים , רופאים ועוד - יוכלו ליהנות מהעקרונות המוצגים בספר ולהמיר את הדוגמאות מתחום החינוך לתחומים שלהם . במעגל זה נכללים גם ההורים , שכן חלק גדול מהדוגמאות ומהרעיונות מתאימים גם להם . מכיוון שרציתי לכתוב ספר ידידותי לקורא , הרביתי בדוגמאות מניסיוני המעשי . אולם כדי להגן על פרטיותם של המטופלים , הדוגמאות אינן מציאותיות אלא כל אחת מהן משלבת כמה מקרים שמגלמים מעין אב-טיפוס של בעיה . תודות ספר זה לא היה יכול להיכתב ללא סיועם ותמיכתם של אנשים רבים , ועל כך אני מודה להם . - בראש וראשונה תודה לאשתי היקרה אסתר , שמשרה אווירה של אהבה ויצירה בביתנו הקט , ולאור שמשה נובטים וצומחים רעיונותיי . - תודה מיוחדת לנכדיי על שאפשרו לי להציץ לעולמם ולחוש שוב את הילד שבי . - תודה מיוחדת לד"ר שרגא פישרמן , שקרא את כתב היד וסייע בעצותיו לשיפור הספר . - תודה לקוראים המעריכים ( לקטורים ) ולהוצאת הספרים של מכון מופ"ת : לד"ר יהודית שטיימן , ראש הוצאת הספרים ; לגב' רחל רוקח , עורכת הלשון והטקסט ; לגב' מאיה זמר-סמבול , על עיצוב הספר ועיצוב העטיפה ; לגב' חני שושתרי , רכזת הוצאת הספרים . - ולבסוף , תודה למטופליי , שללא ידיעתם סייעו לי לרכוש את המיומנויות ואת התובנות בתחום האמפתיה . זו ההזדמנות לבקש את סליחתם על שבחלק מהפגישות לא הייתי במיטבי ולא מיציתי את כל כוחות האמפתיה שבי .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר