תוכן העניינים

עמוד:3

תוכן העניינים מבוא כללי 7 ................................................................................................... חלק א : אמפתיה ויסודותיה הערכיים 11 ....................................................... פרק : 1 מאפייני המושג אמפתיה בחינוך 13 .................................................... מבוא 13 ................................................................................................. א . מהי אמפתיה 15 ............................................................................... ? ב . מה אינו בגדר אמפתיה 21 ................................................................ ? סיכום 21 ................................................................................................ פרק : 2 היסודות הערכיים המניעים אותנו להפעיל אמפתיה 24 ...................... מבוא 24 ................................................................................................. א . הענקת תמיכה וסיוע לנפש הזולת 26 ............................................... ב . יצירת חופש פנימי עם גבולות מנומקים 27 ....................................... ג . אמונה ביכולתו של כל אדם להשתנות ולצמוח 32 ............................. סיכום חלק א 36 .................................................................................... חלק ב : השגת מידע על עולמו הפנימי של החניך 37 ................................... פרק : 3 לחצים וחתירה לאיזון 39 .................................................................... מבוא 39 ................................................................................................. א . לחץ כפרשנות סובייקטיבית 40 ......................................................... ב . היחס בין עוצמת הלחץ לבין היכולת לבצע משימות 41 .................... ג . העקרונות לחתירה לאיזון נפשי 44 ..................................................... ד . החזרה לאיזון : שינוי הסביבה ו / או שינוי העצמי על ידי פרשנות 46 .. ה . דרכים בולטות לחזרה לאיזון 47 ........................................................ סיכום 51 ................................................................................................ פרק : 4 מרכיבי האישיות של החניך המשפיעים על פרשנותו 52 .................... מבוא 52 ................................................................................................. א . זהות אישית ( מי אני 52 ................................................................... ?( ב . הערך העצמי ( כמה שווה ה"אני" שלי 56 ........................................ ?( ג . מידת הביטחון בסביבה ( אמון בסיסי לעומת חשדנות ) 62 ................. ד . תכונות אישיות : "חמש הגדולות 66 .................................................. " סיכום 67 ................................................................................................

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר